آموزش دنیای تکنولوژی

آموزش دنیای تکنولوژی

آموزش خرید لوازم جانبی موبایل به زبان ساده
آموزش دنیای تکنولوژی

آموزش دنیای تکنولوژی

آموزش خرید لوازم جانبی موبایل به زبان ساده

محدوده فرکانسی هدفون یعنی چه ؟

محدوده فرکانسی هدفون یعنی چه ؟ صدا‌ها با فرکانس‌های مختلفی به گوش ما می‌رسند. هرچه فرکانس پایین‌تر باشد صدا بم‌تر و هرچه بالاتر باشد صدا زیرتر خواهد بود. آلات موسیقی مثل گیتار بیس، سینتی سایزر و درام کیک معمولا صدایی با فرکانس پایین و بم تولید می‌کنند در حالی که گیتار، سه تار و سنتور امکان تولید هر دو صدا را دارند.

فرکانس قابل شنیدن برای انسان بین ۲۰ تا ۲۰ کیلوهرتز تعریف شده اما اغلب با افزایش سن این محدوده کاهش می‌باید تا جایی که اغلب بزرگسالان قادر به شنیدن فرکانس‌های بالای ۱۷ کیلوهرتز نیستند. هدفون‌ها قادر به پوشش محدوده‌های متفاوتی از فرکانس‌های صوتی هستند و هرچه این بازه بزرگتر باشد، صدای کاملتری به گوش ما می‌رسد.

برای بیشتر هدفون‌ها محدوده فرکانسی همان ۲۰ تا ۲۰ کیلوهرتز است اما برخی مدل‌ها فراتر از این محدوده هم می‌روند. شاید بپرسید کاربر که توانایی شنیدن فرکانس‌های خارج از محدوده مذکور را ندارد پس چرا باید برای خرید این مدل‌ها هزینه بیشتری صرف کند؟ جواب این است که اصوات تولید شده در این فرکانس‌ها را در کنار صداهای داخل محدوده به نوعی می‌توان حس کرد که به افزایش غنای صدا کمک می‌کند. اگر عاشق بیس و موزیک بم هستید باید سراغ هدفون‌هایی بروید که قادر به پوشش بهتر فرکانس‌های پایین هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.